South Beach Dieet

De principes van het dieet zijn: weinig verzadigd vet en voornamelijk goede koolhydraten, dit zijn de koolhydraat rijke voedingsmiddelen met een lage glycemische index, zoals groente, volkoren graanproducten en fruit.

Wie heeft het South Beach Dieet ontwikkeld?

Het South Beach Dieet is ontwikkeld door Agatsto, een Amerikaanse cardioloog. Het South Beach Dieet is volgens Agatsto geen echt dieet, maar meer een manier van leven die zorgt dat mensen hun overtollig gewicht voorgoed kwijtraken.

Hoe werkt het South Beach Dieet?

Het South Beach dieet is een van de gemakkelijkst te volgen dieeten van dit moment. Je hoeft bij het South Beach Dieet namelijk geen calorieën te tellen en je hoeft ook geen porties af te wegen. Het dieet bestaat uit 3 fases:

Fase 1: Ontwenning
Fase 2: Afvallen
Fase 3: Gewichtsbeheersing

Het grote verschil met andere dieëten is dat je rekening dient te houden met de glycemische index (GI-Index) van je dagelijkse voedingsmiddelen en met goede vetten en goede koolhydraten. Dit is vrij eenvoudig, omdat er bij het South Beach Dieet meer voedingsmiddelen toegestaan dan verboden zijn.

Conclusie

Het South Beach Dieet is erg populair. Dit hangt samen met de goede resultaten die met het dieet bereikt worden. Duizenden mensen hebben hun streefgewicht op deze manier bereikt.

Echter ook hier geld: let op voor het jojo-effect, het is de kunst om op gewicht te blijven!



South Beach Dieet ervaringen:

n.j. van soelen schreef op 2015-01-20:

Ook aan te bevelen voedselzandloperkookboek heerlijk eten niet een dieet gevoel wel even wennen maar helpt wel inmiddels 20 kilo kwijt ik heb ook diabetes is ook gedaald en ik zou iets meer moeten bewegen gaat dan sneller maar ik doe rustig aan mag niet te snel gaan geen brood geen aardappels geen rijst maar noten chocolade puur van 80% is nu allemaal voltehouden een goede alternatief(veel dieeten hielpen niet deze wel



Mijn South Beach Dieet ervaring plaatsen:

Uw ervaring:

Naam:

E-mail (Niet zichtbaar op website):