GI-Dieet

De GI in het GI-Dieet staat voor Glycemische Index. De Glycemische Index is de voedingswaarde van een voedingsmiddel zoals vlees, groenten en fruit. Bij het GI-Dieet is het belangrijk om zo min mogelijk voedingsmiddelen te nemen met een hoge Glycemische waarde ofwel Glycemische Index.

Hoe werkt het GI Dieet?

Het draait er bij het GI Dieet om, om producten te nemen met een lage Glycemische index. Bijvoorbeeld varkensvlees heeft een hoge Glycemische Index in verhouding tot kip en kalkoen. Dit geldt niet alleen voor vlees, maar ook voor andere voedingsmiddelen zoals groenten, fruit, drank en snacks.

Het GI Dieet bestaat uit 2 fases, waarbij je in de 1e fase je uiteindelijke streefgewicht bepaalt en probeert te bereiken. In de 2e fase ga je probeen om op gewicht te blijven.

Het GI Dieet verdeeld alle voedingsmiddelen in 3 categorien, namelijk groen, oranje en rood.

Groen: bij voorkeur gebruiken
Oranje: matig gebruik
Rood: bij voorkeur te vermijden

Is het GI-Dieet een revolutionair dieet?

Om eerlijk te zijn niet. Het GI-Dieet baseert zich op het vele jaren oude uitgangspunt van het Voedingscentrum in Den Haag. Het voedingscentrum kwalificeerd hier producten tevens in deze 3 verscillende categorien, evenals het GI-Dieet dat doet.



GI-Dieet ervaringen:

Mijn GI-Dieet ervaring plaatsen:

Uw ervaring:

Naam:

E-mail (Niet zichtbaar op website):